Najszybsza droga do pięknej sylwetki

Callanetics

 -  to bardzo dynamiczna, nowoczesna forma gimnastyki, wymyślona pierwotnie po to, aby złagodzić dolegliwości kręgosłupa. Jej twórczynią jest Callan Pincey. Stworzyła ten system ćwiczeń niejako na własny użytek. Urodziła się z defektem stawów biodrowych. To właśnie sprawiło, że miała zaokrąglone plecy i koślawiła nogi. Metodą prób i błędów testowała najróżniejsze ćwiczenia. W końcu stworzyła cały zestaw składający się z tych ćwiczeń, które w efekcie pomogły jej skorygować wady sylwetki. Bardzo szybko callanetics rozprzestrzenił się po Ameryce, w końcu dotarł do Europy.

Podstawą systemu są trzy elementy:
1. Postawa przyjmowana w trakcie wykonywania poszczególnych ćwiczeń.
2. Kolejność wykonywanych ćwiczeń
3. Specyfika poszczególnych ruchów

Ten rewolucyjny trening gimnastyczny bazuje na pozycjach, polegających na pobudzeniu głębokich partii mięśni. Przez niewielkie, statyczne ruchy i możliwie jak największą ilość powtórzeń, polepszysz swoją kondycję, wzmocnisz układ mięśniowy oraz odprężysz ciało i duszę. Program treningowy nie zawiera ćwiczeń wymagających ruchów gwałtownych, mających charakter jednorazowego, nadmiernego wysiłku, który mógłby być szkodliwy dla organizmu. Callanetics jest bezpieczny, dlatego mogą ćwiczyć go nawet osoby osiemdziesięcioletnie.
Gdy zdecydujesz się na ten sposób ćwiczeń, nie potrzebne ci będą specjalne urządzenia. Na początku ćwiczenia są trudne. Z czasem jednak pojawi się znakomite samopoczucie! Jednak godzina Callanetics przynosić będzie tyle pożytku, co dwadzieścia  godziny aerobiku, dlatego w ciągu tygodnia wskazane są  trzy godziny treningu. Mięśnie staną się smuklejsze
i  mocniejsze, a sylwetka ciała sprężysta- będzie to szybko widoczny efekt ćwiczeń!
Przestrzeganie diety na ogół nie jest konieczne. Jednakże, jeśli nie schudniemy nawet o jeden kilogram, to z pewnością niezbędny będzie zakup odzieży o numer  mniejszy! Jeśli zaś uda się komuś schudnąć np. o pięć kilogramów, to będzie to wyglądało, co najmniej na dziesięć kilo!. Podstawę stanowią ćwiczenia wyszczuplające, rozciągające i ujędrniające, które skierowane są na poszczególne partie ciała, a w szczególności korygują one brzuch i pośladki, dają widoczny efekt zmniejszenia cellulitu. Wytężona praca mięśni tych partii ciała zapewni ci szczupłą sylwetkę a także wzmocni mięśnie pleców, dzięki którym utrzymasz prostą postawę ciała. Ważną rolę odgrywają również ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie. Każdy dobrze skonstruowany zestaw zawiera ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, a po nich warto zastosować łagodne figury, dzięki którym odprężysz i zrelaksujesz ciało. Podczas wysiłku fizycznego nie wolno zapomnieć o właściwym, rytmicznym oddychaniu, odpowiednio zsynchronizowanym z wykonywanymi ćwiczeniami. Właściwy oddech podczas wytężonej pracy fizycznej mięśni zmniejszy zmęczenie i zapewni większą efektywność ćwiczeń.
 

Darmowa strona domowa na Beepworld
 
Za treść tej strony odpowiedzialny jest wyłącznie jej
autor. Osiągalny jest za pomocą tego Formularza!